¿A QUIÉN VA DIRIGIDO?
A personas que quieran funcionar en inglés de forma
independiente en diversos entornos académicos y profesionales. Laboralmente, que les
permita desenvolverse en inglés en el lugar de trabajo y, más, en entornos de trabajo
con relaciones internacionales.
OBJETIVOS DEL CURSO
Según las pautas generales oficiales del MCER, una persona con un nivel A2 de inglés:
1. Es capaz de comprender frases y expresiones de uso frecuente relacionadas con
áreas de experiencia que le son especialmente relevantes (información básica
sobre sí mismo y su familia, compras, lugares de interés, ocupaciones, etc).
2. Sabe comunicarse a la hora de llevar a cabo tareas simples y cotidianas que no
requieran más que intercambios sencillos y directos de información sobre
cuestiones que le son conocidas o habituales.
3. Sabe describir en términos sencillos aspectos de su pasado y su entorno, así
como cuestiones relacionadas con sus necesidades inmediatas.
TEMARIO DEL CURSO
Unit 1
GRAMMAR
1.1. Adjectives
1.2. Adjectives with -ED and -ING
1.3. Adjectives and adverbs
1.4. Frequency adverbs
1.5. Connectors
VOCABULARY
- Numbers
- Prices, dates, long numbers, years and number zero
Unit 2
GRAMMAR
2.1. Comparatives and superlatives
2.2. Enough
2.3. For and since
2.4. The Saxon genitive
VOCABULARY
- Jobs
- Means of transport
Unit 3
GRAMMAR
3.1. Capital letters
3.2. Questions
3.2.1. Question formation
3.2.2. Preposition at the end
3.2.3. Indirect questions
3.3. Prepositions
3.3.1. Fixed prepositions
3.3.2. Prepositions of place
3.3.3. Prepositions in, on, at
3.3.4. Preposition + -ING
3.4. Pronouns
3.4.1. Indefinite pronouns
3.4.2. Subject pronouns, object pronouns, possessive adjectives, possessive
pronouns
3.4.3. Subjects and objects
VOCABULARY
- Foods, condiments and drinks
- Telling the time
Unit 4
GRAMMAR
4.1. Quatifiers: much, many, a lot of
4.2. Question words: What and Which
4.3. Some and any
4.4. Subjects
VOCABULARY
- Family members
- How to ask and give directions
Unit 5
GRAMMAR
5.1. -ING as a subject
5.2. Verbs -ING and verbs infinitive ‘to’
5.3. More verb patterns with -ING or infinitive ‘to’
5.4. Verbs
5.4.1. Have and have got
5.4.2. Past simple & Past continuous
5.4.3. Present simple & Present continuous
5.5. Modal verbs: can, may, might, could
5.6. What is it like?
5.7. Whose?
VOCABULARY
- The Weather forecast
- The environment
READING EXERCISES
- Transport
- Weather
LISTENING EXERCISES
- Describing people
- Daily routine
BIBLIOGRAPHY