vniversitas

English Language B1 (Cod. 100087)

¿A QUIÉN VA DIRIGIDO?

A personas que quieran  continuar avanzando con su aprendizaje y aumentar sus conocimientos del idioma a través de situaciones reales que le motiven y le inviten a pensar.

OBJETIVOS DEL CURSO

Llegar a tener un repertorio lingüístico lo bastante amplio como para desenvolverse y un vocabulario adecuado para expresarse, aunque con circunloquios, sobre temas tales como su familia, sus aficiones e intereses, su trabajo, sus viajes y acontecimientos actuales, de manera oral y escrita.
Llegar a comunicarse con razonable fluidez y con cierta seguridad, en textos orales y escritos, tanto en asuntos que son habituales (familia, aficiones, trabajo, viajes, hechos de actualidad, etc.) como en los poco habituales, incluyendo temas más abstractos y culturales como pueden ser películas, libros, música, etc. Intercambiar, comprobar y confirmar informaciones en situaciones menos corrientes y explicando el motivo de un problema.  Comunicar informes breves y descripciones con cierta autonomía.

Ser capaz de comprender los puntos principales de textos escritos y orales claros y en lengua estándar si tratan sobre cuestiones que le son conocidas, ya sea en situaciones de trabajo, de estudio o de ocio.

TEMARIO DEL CURSO

Lesson 1

1.1          The love of food

  • Reading: Passionate about food?

  • Grammar: Present simple and continuous

  • Vocabulary: Food

  • Pronunciation. /ʊ/ and /uː/ sounds      

  • English for life. At a restaurant

1.2          Famous moments in American history

  • Reading

  • Grammar: the expression of past

  • Listening

1.3          It’s all in the family.

  • Reading

  • Grammar. The expression of future

  • Vocabulary: reflexive and reciprocal pronouns

1.4          Self-assessment


Lesson 2

2.1 Sports highlights

  • Reading

  • Vocabulary: Sports

  • Grammar: comparatives and superlatives

2.2 Let's go shopping!

  • Reading

  • Vocabulary: Money and shopping

  • Grammar: Present perfect and past simple

  • Pronunciation: Numbers

2.3 This is my life now

  • Reading

  • Vocabulary: Extreme adjectives

  • Vocabulary II: Travelling

  • Grammar: present perfect continuous with for and since

  • Pronunciation: Word stress

2.4 Self-assessment

Lesson 3

3.1 Are you a techie?

  • Reading

  • Vocabulary: Technology

  • Grammar: Modal verbs of obligation

  • Pronunciation: sentence stress

  • English for life: Manners

3.2 How do I look?

  • Reading

  • Grammar: Modal verbs of deduction

  • Vocabulary: Describing people

  • Pronunciation: gh words

3.3 The know-it-all

  • Reading

  • Vocabulary: -ed and -ing adjectives

  • Grammar: modals of possibility and ability

  • Pronunciation: Sentence stress

3.4 Self-assessment


Lesson 4

4.1 When I finish my degree…

  • Reading

  • Vocabulary: Education

  • Grammar: Time clauses, conditionals type 0 and 1

  • Pronunciation: Phonemic chart review and vowels

4.2 I would if I could

  • Reading

  • Vocabulary: Home,sweet home

  • Grammar: conditional sentences, type 2

  • Pronunciation: -ed endings

4.3 Social life

  • Reading

  • Vocabulary: Social relationships

  • Grammar: Conditional sentences type III

  • Pronunciation. Vowels and sentence stress


Lesson 5

5.1 Things not for sale

  • Reading

  • Vocabulary: Word formation. Nouns

  • Grammar: Quantifiers

  • Pronunciation: Short vowels. -ough and –augh

5.2 Cultural stereotypes

  • Reading

  • Vocabulary: Prepositions after verbs and adjectives

  • Grammar: Definite and indefinite articles

  • Pronunciation: Sentence stress (articles). /ð/ or /θ/

5.3 Cyber relationships

  • Reading

  • Vocabulary: Linking expressions

  • Grammar. Gerunds and infinitives

  • Pronunciation. Word stress

 

Características del curso
premio praxis